måndag 12 oktober 2009

Sunday Swing

Sunday Swing septembers mönster i Stickameras sockklubb.

Tyvärr är bilden suddig. Stickade i Lornas Lace shepherdsock Lilac club.

Storlek small, sitter som en smäck på foten inte alla sockar som gör det....stickade med stickor 2,25.


Eftersom jag fick en del garn över så jag passade på att sticka ankelsockar Pom Pom Peds ,som Marie har på sin sockönskelista. Tack Marie för tipset. Dessa sockar skulle jag kunna ha hur många som helsta av känner jag, underbara ! Också stickor 2,25.
Tack för hjälpen med att kunna skriva under bilderna! Nu kan jag lägga in olika bilder och få rätt text under.

4 kommentarer:

Marie sa...

De sitter verkligen snyggt, båda två. Jag tycks ha hoppat upp ur sockträsket och nu har jag ju annat att fundera på. Bra att det löste sig med bilder/texter.

Sillen stickar sa...

Hej Tina!
Fantastiskt att du har malabrigogarnet!
Jag tror det blir perfekt med 39gram till. Säg hur mkt du vill ha för garnet och konto så sätter jag in det åt dig. Maila mig på cilla@amanda.nu
Kul att komma till din sida- va fina saker du stickar, du verkar vara en spetssjalsfantast som jag.
Mvh Cilla

Garntrollet sa...

Nu försvann det jag först hade skrivit :-)

Sockorna blev jättefina. Även ankelsockorna. Ser sköna ut.

Jag skulle välja ett garn som eg. är för liiite grövre stickor än de du ska använda. Kampes 2-trådiga, Kauni (finns 1-färgat) eller Fleece Artis's sockgarn. Tvåfärgsstickning är lättare med stabilare garn än alpacka, i alla fall om man är så urusel som jag är :-)

Garntrollet sa...

Och vill du ha riktigt mjuka: merinoullen från Sannsticks eller Marias garn. Den som ligger på 450 m/100 gr. Den skulle nog passa...

Ha en trevlig helg, du med!