fredag 9 april 2010

Hjälp!!

Tror jag fått hjärnsläpp eller något för jag kan inte räkna ut hur jag ska sticka Lyttelton .
Hoppas, hoppas någon kan hjälpa mig
Först ska man lägga upp 106 maskor,sen står det så här i beskrivningen :
Shape sides. Following chart or written instructions working back and forth in rows repeating rows 2 through 25 throughout and incorporating increased st into pattern, shape sides sides as follows:
Row A(rs): increase 1 st at each end of the row (2 st increased).
row B (ws) work in pattern.
Work rows A &B 25 more times.
26 increase rows worked and 52st (4 pattern repeats) increased.
Det finns ett diagram på 1-25 varv ,men varv ett ska bara stickas första gången.
Jag räknar och räknar men får inte det att gå ihop. Ska man sticka ökningar på varje varv, både avigsidan och rätsidan? Gör man det så blir det 97 m på 4 pattern rep. Sticka man patternrep. två gånger så blir det 50 maskor ökningar. Är jag dum i huvudet eller?????? Kan någon annan tyda hur det ska stickas?? Har kollat på Raverly och det finns ingen som har problem med detta så det är nog bara jag som kört fast.

1 kommentar:

Marie sa...

Få se om jag tänker rätt här nu - du ökar 2 maskor på första v, stickar ett varv, sedan upprepar du dessa varv 25 gånger - då får jag det till 50 + 2 m. Men då blir det ju det där med pattern repeats. Är repeatsen på höjden eller bredden? Svårt utan mönster tycker jag.