onsdag 20 oktober 2010

Sockar och lite tvåändsstickat

Märks att det är socktober här eller hur?





Mysterysock 2010 stickas i ockragul Malabrigosock.
Är precis färdig med del 3. På fredag kommer del 4, spännade att se hur socken ska fortsätta.
Brainless, efter att ha sett Maries fin Brainless så blev jag sugen på att sticka ett par. Håller på med sock nummer 1. Är lite klurigt med rundstickan (ovana kanske) ska nog byta till vanliga stickor när dom blir lediga.Garnet: Wollmeise twin.

Nemesis som var Nyanseras mönsterförslag för oktobergarnet (Eldoria) i garnklubben.
Underbart mönster och garn, så fint det blir bara genom att sticka ihop och öka maskor med två aviga och två rätar...

Har även börjat på kurs i tvåändsstickning. Gick ju förra året, men vanten blev misslyckad, tummen hamnade mitt i handen (??) Jag stickar i Whålstedts z--tvinnade

7 kommentarer:

Pernilla sa...

Många fina sockar. Jag har precis stickat ett par Nemesis och tyckte det var ett väldigt bra mönster.

Marie sa...

Flitens lampa lyser! Malabrigo sock är ju så fint, varför finns det ingen affär i den här stan som säljer det garnet. Jag har inte hunnit börja på mysteriesockorna och nu har jag ju ett par andra att börja på istället ;). Visst är Nyanseragarnet härligt att sticka med, och Wålstedts också. Ser fram emot att se allt färdigt.

Pixi sa...

Ojojoj vad m ånga sockar,japp det märks att det är socktober,hehe =)

Susilull sa...

Oj så flitig du är, så många fina sockar på gång! Kan du skicka över lite sticka-sock-inspiration?! Skulle så gärna vilja sticka sockor, men har aldrig fått in den där rätta knycken vad gäller sockstickning...

Iwona Eriksson sa...

Vilken socktober - så många sockor i så fina färger! De gula var riktigt fina:)
Lycka till med vantar!
Ha det skönt!

Anonym sa...

Överreklamat garn, wåhlstedts alltså! Glansen e okej, men garnet dyrt och dåligt tvinnat! Rekommenderar att du köper krokmaskans z tvinnande, så mycket bättre i kvalitét!

Anonym sa...

Jättefina sockar!!!

Hoppas ditt nästa tvåändsstickningsprojekt går bättre.

Jag har inte provat Wåhlstedts z-tvinnade garn. Jag har inte stött på någon som tycker det är bra - vare sig på nätet eller i bekantskapskretsen.
Wåhlstedts garn är i princip dubbelt så dyrt som det z-tvinnade garnet Kampes ullspinneri tillverkar. Jag köper det numera genom www.zgarn.se
Kampes ullgarn blir supermjukt och mysigt när man tvättat sockorna/vantarna eller vad det nu är man stickat/virkat.

Jag använder z-tvinnat garn till både tvåändsstickning, vanlig stickning och när jag virkar.