onsdag 10 februari 2010

Februarigarn i Nyanseras Spetsklubb

Blev lite konfunderad när jag öppnade paketet från Nyansera när jag såg en härva i olika  gula nyanser. Färgern heter Florida Gold . Ju mer jag tittar på den desto vackrare blir den. Jag har aldrig stickat i gult innan, men det är ju det som är meningen med att vara med i en garnklubb att få testa färger och kvaliteter man inte har testat innan.Får se hur jag tar mig ut i en sjal i denna vackra färg. Efter tips från Marie så blir det nog en Aurantium Shawl.
Garnet heter Halo 2 ply och är ett 100% super fin Baby alpaca

Så här ser det ur i vår trädgård för tillfället. Har en storm gått igenom den ? Nej då, förra veckan var 2 Arborister hemma och fällde en garn och en tall i vår trädgård. Ända sen vi flyttade in ville vi ta ner dessa träd men det krävs kunskap att kunna fälla så stora träd i en villa trädgård ...
Nu ska dom fraktas bort men det blir när snön smält och det fortfarande är tjäle i jorden så inte gräsmattan blir förstörd. Nu vill jag sätta andra träd , frukträd , Kastanje och kanske en blodlönn som jag tycker är så fin.

6 kommentarer:

Marie sa...

Men det här är ju spooky - vi har ju skrivit lika om våra garn och de ser ju nästan identiska ut (fast jag tycker min härva är mer orange än gul).
Härligt att bli av med träden och kunna plantera nytt. jag väntar på mina chilinfrön och hoppas att de kommer i veckan så att jag kan plantera i helgen. Ha en riktigt trevlig helg ;-)

Pernilla sa...

Undrar vad det är för färg på Nyanseras sockgarn denna månaden. Ikväll får jag veta. Jag tycker den gula färgen ser härligt somrig ut

Kia sa...

Jag håller med Marie, era blogginlägg är nästan kusligt lika! Och det blir inte bättre av att jag och Jenny på Nyansera inte hade en aning om att den andre gjort nästan samma månadsfärg!

/Kia

Iwona Eriksson sa...

Det ser ut som både Kia och Jenny längtar efter sommaren och färgar sina garn i så härliga sommarfärger. Aurantium Shawl är jätte fin och tänkt att du sitter i din nya trädgår med fina frukträd en vacker sommarkväll och har på dig en sjal i den vackra sommarfärgen....

Unknown sa...

Aurantium shawl låter finfint med den somriga färgen. Vi kanske ska köra en liten KAL på det mönstret?

Tina sa...

Jenny
Hade ändrat mig till mönstret Bitterroot i det gula garnet, men när du skriver att vi kanske ska köra en KAL så är jag med på Aurantium. Har hört att det är mönstervarv på avigan också och det skrämmer mig lite...Hör av dig igen om du vill hänga på.