lördag 25 juli 2009

Lakeside


Nu tror jag att jag blir tokig på mig själv !! Håller som bäst på med att sticka hälen på mina Lakeside, då fick jag för mig att prova ? Tog fram den andra strumpan som legat färdig i stickkorgen sedan början på juni, vad upptäckte jag ,jo den andra strumpan är mycket större.....Den första strumpan är en anings för stor, den andra en anings för liten. Jag har god lust att riva upp bägge och börja på ett par i ett annat garn. Kan detta beror på att det är strech i garnet?? Och att jag naturligtvis stickat den andra strumpan för hårt eller vise versa. Vill så gärna ha ett par Lakeside, har redan tänkt ut hur fina dom blir till kjol..... Får jag aldrig börja på Polly Jean

8 kommentarer:

Pernilla sa...

Man får börja på ett par sockor till. Det gjorde jag.

Marie sa...

Attans vilken otur, går det verkligen inte att blocka till dem så att de blir lika? Annars tror jag det har gått troll i Lakeside, du såg ju hur det gick för mig. Lägg dom åt sidan ett tag och börja på något nytt, det är du värd :-) Trevlig lördagkväll (kanske med ett par PJ?) (Själv sitter jag och jobbar lite, men ska strax gå ut i solen och sticka).

Susilull sa...

Åh så tråkigt, sånt kan man ju bli tokig på.
Att sticka båda samtidigt med magic loop är ju ett bra sätt att få båda likadana, men jag har bara lyckats med att sticka resårstickning på detta viset. Mönster kändes lite to much, men det är väl bara övning som saknas...

Anonym sa...

stackare, förstår hur du känner det.
går det att blocka dom ?
Lycka till !

Anonym sa...

Hej! Hittade hit via Pärlmudden! :)
Stackare som har två olika stora sockar. Är den första större för att du provat den, eller andra stickor?
Kanske dyker det upp nån sån där "sticka en socka och skicka garn och socka vidare" igen? ;)
Börja på ett nytt par väl och kanske repa upp dessa o gör nåt mer lustfyllt av! Lycka till!

Marie sa...

Tycker absolut du ska köpa Sockinnovation, en toppenbok. Trist med växthuset ni kommer nog att få plocka glas länge. I det område vi bor stod en gång i tiden massor med växthus och varje år hittar vi glasskärvor, de verkar vandra omkring. Blir det några Polly Jean eller har du fortsatt på Lakeside? Fortsatt trevlig lördag :-)

Anonym sa...

Hur går det med "sockarna" ?
jag beundrar din gröna sjal så väldans !

Ullgarnerna jag fyndade,har en ide om lite Gnomer till Jul,(finns på min blogg förra hösten) kanske någe mer.....ska dit o köpa resten av hennes ullgarner efter helgen.
Nästa sommar ska jag färga själv "hoppas" jag....ler !
Halskragen blev riktigt skön,fasst det var klumpiga stickor jag anv.
Ha det gott !

Awelyne sa...

Jag tycker det verkar sunt som alla andra säger att ta en paus från dem så du får lite distans till dem och kan känna efter om du vill repa upp eller sticka vidare. Man brukar känna efter ett tag hur man vill göra.