tisdag 10 mars 2009

Nutkinsock




Nutkinsock i stickameras sockklubb är färdiga. Så fint mönster ,måste få ge en eloge till Ulrika på Stickamera för hennes jakt och val av mönster till sockklubben. Tack Ulrika !! Nutkin är stickade i Cherry Tree Hill i färgern winterberry köpt från Garnkorgen. Stickor nr 2,5 mm. Stickade Shortrow heel för första gången och det gick fort, men jag höll nog inte tillräckligt hårt för det blev en del hål när jag skulle vända. Hoppas inte det syns alltför väl....Tån är vanlig band ihoptagning Kommer att bli fler sockar i detta mönster.


Ha även anmält mig till Stickameras puls klubb- 09

4 kommentarer:

Marie sa...

Lika snygga som dina tidigare sockor. Har två härvor Cherry Tree Hill liggande, men jag måste (nog) bli klar med februarisockorna innan jag gör några nya.

Samtal från min trädgård sa...

Jättesöta! Jag har även Cherry Tree hill hemma, så nu vet jag vad det kan användas till.

Unknown sa...

Snygga! Jag stickar också i Cherry TH..härligt garn!

Anonym sa...

Jättefina! Garnet har en jättefin färg. Jag har ju inte Cherry Tree Hill hemma, men det som inte är kan ju bli...