tisdag 18 augusti 2009

Kai-Mei







En rapport ifrån sockträsket.




Kai-Mei från boken sock innovation av Cookie A är stickade. Roligt och lite klurigt mönster. Jag beundrar de som konstruera mönster och tänker på allt, den maskan där och den där, så blir det så där osv. Stickade i Malabrigo sock Rayon vert ,köpt hos Garnkorgen. Jag säger bara mjukt ...och fint att sticka med. Stickor 2.25. Tittade igenom min stickkorg och konstaterade att jag har en del projekt som inte är färdigställda...Tex Lisel som jag började på i våras. Jag vet varför den lades på hyllan (eller i korgen ),för att sticka ärmar på strumpstickor är inte helt lätt....Sjalen Blomstertid, FLS som är helt färdig, men passformen ser ut som en säck. Funderar på att riva upp den och sticka en storlek mindre eller strunta i den och sticka en central Park hoodie med garnet som är Araucania nature wool. Jag van trivs i den iallafall så något måste göras....

5 kommentarer:

Marie sa...

Attans, attans vad snabbt du stickade Kai-Mei. Jag är också imponerad över hur hon fick ihop just det här mönstret. Jag ska prova Malabrigo sock, det är så snyggt. Är nog klara med mina Kai-Mei till helgen (inte helt nöjd med garnet, färgerna alltså).
Jag tycker koftan ser fin ut, kanske lite stor i halsringningen? En storlek mindre kanske inte är helt fel, men orkar man sticka om, kanske roligare att sticka något annat. Vilken storlek stickade du?

Marie sa...

Det är nog ingen dum idé att byta stickstorlek. Om du inte bara kan dra ihop halsringningen på något sätt (som jag inte riktigt vet).

Pom A sa...

Härlig inspiration!! Jag har nyss börjat sticka och jag hoppas i framtiden kunna göra så vackra sjalar.

På Återseende
Pom

strikkedilla sa...

Kjempefin jakke. Og herlige sokker. Masse flott i bloggen din

Awelyne sa...

Dina Kai-Mei blev jättefina, jag gillar garn som mer skiftar färg och inte ger tjocka ränder. Koftan var också fin.